Cisterna
Specificaţie tehnică
Semiremorcă pentru transportul GPL, 50.000 de litri
Semi-remorcă GPL optimizată pentru transportul de propan, butan şi amestecurile acestora, adecvată
pentru camioanele cu doua punţi, cabină mare, înalţimea pivotului 1150mm.
Capacitate apă: aprox. 50.000 l.
Cod şi inspecţie: Aprobare şi inspecţie conform ADR,Clasa 2,2F,8.
Greutatea brută a vehiculului: 40.000kg
Greutatea maximă permisă camion: 18.000kg
Greutatea maximă admisă a semi-remorci: 34.000kg
Sarcină maximă admisă a pivotului: 10.000kg
Sarcină maximă admisă pe punţi: 24.000kg
Greutate brută semi-remorcă aprox. 12.500kg cu anexe (pompa/contor)
Greutate brută camion aprox. 6.500kg
Greutate bruta totală aprox. 19.500kg
Sarcină utilă maximă aprox.: 21.000kg
A se observa că sarcina utilă calculată depinde de toleranţele materialelor şi ale camionului de
asemenea.
Evacuarea prin intermediul pompei externe DN 65;
Umplere prin intermediul pompei externe şi al ţevii de pulverizare dn 65.
Cod: ADR(Cod german AD-Merkblatt)
Presiune nominală: 25 bari, cu ecran solar
Presiune testare: 25 bari
Temperatura nominală: -20° C pana la +50° C
Eficienţa comuna: 1.0
Examen radiografic: 100%
Material: oţel cu granulaţie fină cu înalta rezistenţă la tensiune
Capacitate apa aprox.: 50.000 l
Deflectoare: 6 deflectoare
Suprafaţa interioară a cisternei este curată şi uscată la livrare.
1 buc. deschidere de verificare la capatul din faţa (avantaj: evita avarierea în timpul verificărilor
tehnice periodice);
1 buc. flanşă în bloc DN 80 pentru evacuarea gazului lichefiat ;
1 buc. flanşă în bloc DN80 pentru uz combinat de revenire a vaporilor şi pentru linia de umplere
(ţeavă cu pulverizare) ;
2 buc. indicatoare de nivel (unul pentru propan şi unul pentru butan);
1 buc. manometru pentru presiunea din cisternă (0-40 bari);
1 buc. priză pentru termometru pentru măsurarea temperaturii cisternei;
1 buc. flanşă pentru verificarea nivelului ROCHESTER,cadran 4’’ .
(opţional): 1 buc. dulap oţel inoxidabil montat pe partea dreaptă a semi-remorcii;
umplerea cisternei cu pompa exterioară prin intermediul ţevii DN65;
supapa cu bila DN 65,supapa interioara de la baza DN80 şi ţeavă cu pulverizare;
piesa de cuplaj la umplere este o fisa ACME DE 3 ¼’’, prevazuta cu un capac cu filet interior ACME DE
3 ¼’’.
prin intermediul supapei interioare de la baza DN 80, teava DN 80/65;
supapă cu bilă DN 65 şi supapă interioară de la baza DN80 şi ţeavă de pulverizare;
Piesa de cuplaj la umplere este o fişă ACME de 3 ¼’’,prevazută cu un capac cu filet interior ACME de
3 ¼’’.
Prin intermediul supapei interioare de la baza DN50, ţeavă DN 50,supapă cu bilă DN 50 şi supapă
interioară de la baza DN 50.
Pompa marca Blackmer de 3’’ este adecvată pentru gaze lichefiate. Diferenta de presiune maximă
permisă este de 10,5 bar. Pompa este acţionată hidraulic printr-un motor hidraulic conectat la priza
de putere a camionului.
1 buc. contor pentru măsurarea lichidelor tip MA 7 GX (DN50), prevazut cu un eliminator de
vapori, filtru, supapă de control la admisie, supapă diferenţială, contor mecanic(litru) şi imprimantă
(laţimea hârtiei 105 mm) tip Feeder-Root.Capacitate între 76-380 l/min.
1 buc. manometru pentru determinarea presiunii la ieşirea din contor ;
1 buc. manometru pentru determinarea presiunii la pompă, înainte de intrarea în contor;
1 buc. termometru calibrat pentru determinarea presiunii gazului la contor.
Tamburul pentru furtun este montat în dulap şi este prevăzut cu un furtun DN 32 lung de 40 m,
adecvat pentru gaze lichefiate. La capătul furtunului este montată o supapă DN 25 cu o mufă de
îmbinare cu filet interior ACME 3 ¼’’. Este prevăzut cu un suport pentru supapă . Tamburul pentru
furtun este acţionat pneumatic.
Supape şi ţevi din otel inoxidabil.
Bobina de împământare şi întrerupător de avarie.
Bobina de împământare este prevazută cu un cablu de 30 metri.
Trei punţi SAF sau echivalente, capacitate maxima de sarcina 3 x 9.000kg.
Punţile sunt prevazute cu suspensii pneumatice tip ECO (mentenanţa joasa) şi reglare automatică a
frânelor.
Jante,anvelope si aparatoare de noroi: Şase bucaţi jante din aluminiu, plus anvelope dimensiuni
385/65 R 22.5. A se retine ca în livrarea noastră nu intră roata de rezervă si suportul pentru roata de
rezerva. . Aparatoarele de noroi sunt fabricate din PE sau PP.
Frânele sunt prevăzute cu sistem de presiune pneumatică în conformitate cu reglementările
Comunitatii Europene şi cu canal ABS 4 (sistem de frânare automată), marca WABCO sau un
echivalent.
Doua piese cu sarcina maximă de 2 x 12 tone.
Amortizor spate şi bare de protecţie laterale, conform reglementărilor CE.
Pivot de 2’’ cu placa glisantă.
Sistemul electric este în deplină conformitate cu reglementările ADR şi ale CE.
Componentele şi cablurile prezintă siguranţă la explozie.
Lămpi spate: 5 lămpi cu cameră, lampă la placa de inmatriculare. Pe laterale, lămpi de semnalizare cel
putin din trei în trei metri, lămpi de poziţie. Firele electrice sunt conectate într-un sistem polarizat cu
15 conexiuni.
1 buc. semnalizator UNO-Kemler, 23-1965 în spate;
3 buc. indicatoare de pericol nr. 3;
1 buc. placuţă nume oţel inoxidabil;
1 buc placuţă produs din oţel inoxidabil;
1 buc.schemă a conductelor;
1 buc. prajină de legare la pământ.
Toate piesele din oţel (cisternă, cadrul de susţinere) vor fi curăţate cu jet de alice conform SA-2 1/2.
Cisterna şi şasiul vor fi acoperite cu două straturi, grund şi stratul de deasupra. Culoarea finală va fi
aleasă de client (maxim doua culori, una pentru cisternă şi una pentru şasiu).
Nu se practică nici un cost dacă sunt folosite culorile RAL.