Cisterna
Specificaţie tehnică
Semiremorcă pentru transportul GPL, 36.000 de litri
Compatibilă cu camion cu două axe; înălţime aproximativă a dispozitivului de cuplare 1.150 mm.
Capacitate: Aproximativ 36.000 litri de apă.
Cod şi verificare: Aprobat şi verificat, cf. ADR-2003, pt. UN 23/1965.
Greutatea maximă a autovehiculului 36.000 kg
Greutatea maximă autorizată a camionului 18.000 kg
Greutatea maximă autorizată a semiremorcii 28.000 kg
Sarcina maximă autorizată pe dispozitivul de cuplare 10.000 kg
Sarcina maximă autorizată pe axe 18.000 kg (2 x 9.000 kg)
Greutatea proprie a semiremorcii 9.600 kg (cu accessorii)
Greutatea proprie a camionului 7.000 kg (Mercedes Axor 1840LS/4x2/3600)
Greutatea proprie totală(semiremorcă şi camion) aprox. 16.600 kg
Sarcină utilă maximă aprox.19.400 kg
Cod: ADR-2003 (AD- Merkblatt 2000).
Presiune proiectată: 27 bari, fără protecţie solară
Presiune de testare: 27 bari
Temperatură proiectată: între–20°C şi + 50°C.
Rezistenţă îmbinări: 1.0.
Testare cu raze X: 100 %.
Material: Oţel cu granule fine, de mare rezistenţă; rezervorul pentru
propan/butan nu este realizat din oţel inoxidabil.
Volum apă aprox./ Φ Tank : 36.000 litri / Φ 2.230 mm
Pereţi despărţitori : 4 bucăţi
La livrare, interiorul rezervorului este curat şi uscat.
1 gură de vizitare, conform DN 500 în partea din faţă (avantaje: nu prezintă pericol în timpul
inspecţiilor periodice);
1 flanşă de închidere, conform DN80 pentru descărcarea gazului lichefiat;
1 flanşă de închidere, conform DN50 pentru vapori
1 flanşă de închidere, conform DN50 pentru conducta de alimentare (conducta de pulverizare);
8 indicatoare de nivel (pentru propan);
1 manometru pentru măsurarea presiunii din rezervor (între 0-40 bari);
1 sistem de conectare al termometrului cu care se verifică temperatura
din rezervor (între –20°C şi +50°C);
1 flanşă ROCHESTER, pentru controlul nivelului, 4”;
1 dulap din oţel inoxabil, montat pe partea dreaptă a semiremorcii.
Umplerea rezervorului cu ajutorul pompei, utilizând conducta DN50, robinetul DN50, robinetul de
fund şi conducta de pulverizare.
Racordul de umplere ACME are un diametru 3 ¼’ şi este prevăzut cu un capac ACME, cu diametru de
3 ¼’’.
Descărcarea se realizează prin robinetul de fund DN80, conducta DN 80/50, robinetul cu bilă DN50 şi
conducta de pulverizare.
Racordul de umplere ACME are un diametru 3 ¼’ şi este prevăzut cu un capac ACME, cu diametru de
3 ¼’’.
Tipul de LPG Încărcarea maximă, conform ADR
ADR-tipul A (butan) 18.000 kg
ADR-tipul A1 (max.50%butan) 16.560 kg
ADR-tipul B (max.20%butan) 15.480 kg
ADR-tipul C (propan) 15.120 kg
Tabel conţinând valorile maxime de încărcare, conform ADR:
conducta DN50, robinetul cu bilă DN50
Racordul de umplere ACME are un diametru 3 ¼’ şi este prevăzut cu un capac ACME, cu diametru de
3 ¼’’.
Pompă Blackmer pentru gaz lichefiat. Diferenţa maximă admisă de presiune este de 10,5 bari. Pompa
este prevăzută cu o conductă internă care este conectată la conducta de umplere. Pompa este
acţionată de un motor hidraulic care este conectat la priza de putere a camionului.
1 sistem de control al lichidului, tip MA 7 GX 10 (DN 50), prevăzut cu o instalaţie de eliminare a
vaporilor, filtru, clapetă de reţinere la intrare, supapă de presiune diferenţială, sistem mecanic de
măsurare (în litri) şi imprimantă (lăţime hârtie:105 mm), tip Veeder-Root. Capacitate: între 76 şi 380
litri/minut (teoretic).
1 manometru pentru verificarea presiunii după măsurare;
1 manometru pentru verificarea presiunii pompei înainte de măsurare;
1 termometru calibrat pentru verificarea temperaturii gazului în timpul măsurării.
Tamburul furtunului este montat în dulap. Furtunul special conceput pentru gaz lichefiat este un
furtun DN32, cu o lungime de 40 m. La capătul furtunului este montată o supapă cu un sistem de
adaptare ACME 1 ¾”. Supapa este prevăzută cu un suport. Furtunul este acţionat pneumatic.
Sistem de împământare şi de oprire de urgenţă
Sistemul de împământare este prevăzut cu 15 m de cablu
Două axe BPW ECO sau similare (SAF). Sarcină maximă permisă: 9.000 kg.
Suspensii pneumatice, tip ECO (care necesită operaţiuni minime de întreţinere) şi sistem automat de
reglare a frânelor.
Jantele, anvelopele şi apărătoarele de noroi:
4 jante de oţel, dimensiuni 385/65 R22,5. Apărătoare de noroi din PE sau PP + 1 roată de rezervă.
Frânele sunt prevăzute cu aer comprimat, în conformitate cu reglementările Comunitărţii Europene.
De asemenea, autovehiculul este prevăzut cu un sistem ABS, WABCO sau similar.
Două bucăţi cu sarcină maximă autorizată de 2 x 12 tone.
Bară spate şi bare de protecţie laterale, în conformitate cu reglementările Comunităţii Europene.
Sistem de cuplare 2” cu placă glisantă.
Sistemul electric respectă cu stricteţe reglementările ADR-2003 şi reglementările Comunităţii
Europene. Componentele şi cablurile sunt rezistente la explozie.
Lumini: în spate: 5 lămpi de avertizare, lampa numărului de înmatriculare. Pe ambele laturi sunt
montate lămpi de marcare, din trei în trei metri. Lămpi de poziţie. Circuitele electrice sunt contactate
la o regleta de conexiune de 15 fire.
1 plăcuţă de identificare UNO-Kemler,: 23-1965 în partea din spate;
3 etichete de avertizare Nr.3.
1 placă de inox cu denumirea;
1 placă de produs (inox);
1 schemă a conductelor;
1 conductor de împământare (inox);
1 extinctor, 6 kg şi suportul acestuia.
Toate componentele din oţel (rezervorul, cadrul, conductele) vor fi acoperite cu un strat de protecţie
aplicat cu pistolul, conform SA-2½.
Rezervorul şi şasiul vor fi acoperite cu două straturi de protecţie, grund şi vopsea. Culoarea va fi aleasă
de client (maxim 2 culori, una pentru rezervor şi una pentru şasiu). Preţurile rămân nemodificate dacă se aleg culorile RAL.